DÜŞÜNCELER KAYDEDİLEN BEYİN DALGALARINDAN ANLAŞILABİLECEK

ABD’li bilim insanları, beyin dalgalarını bilgisayara aktarabilen ‘iBrain’ adını verdikleri bir cihaz üzerinde çalışıyor. Başarılı olunması halinde, ünlü İngiliz fizikçi Stephen Hawking’in düşünceleri doğrudan beyin dalgalarından anlaşılabilecek...Devamı

4 Aralık 2011

Kuantumdan metafiziğe yol gider mi?

Sevgili Okur,
bugün size İsmet Berkan'ın 4.12.2011 tarihli Hürriyet Gazetesindeki yazısını haber vermek istiyorum.
Yazısının adı: "Bir söz verdim, Schöredinger’in kedisinin kutusuna düştüm"
*
Tahmin ediyorum; Konunun ne olduğunu anladınız... Ve senin ilgini çekti ama bir başka sevgili okurun çekmedi. Bu da çok normal; herkes kuantum fiziğine ilgi duymayabilir...
*
Ama inanın kuantum fiziği ile hiç ilgilenmemiş için bile anlaşılabilecek bir yazı olmuş!
Beynine sağlık İsmet Berkan'ın.
*
Merak eden için yazayım; İsmet Berkan'ın yazılarını okumuyorum demeyeyim; yılda 1-2 defa okurum. Bu yazı da ilk ikiye girdi bu yıl.
Çünkü konu ile hep ilgilendim.
*
En çok da şu cümleleri çekti ilgimi, yazısında...

"MAALESEF, kuvantum mekaniğinin bizim alışılageldik gerçeklik duygumuzu sarsan bulguları, dünyanın dört bir yanında insanlar tarafından metafiziğe açılan, bilinemezliğe açılan birer yol olarak da kullanılıyor.
En basiti, zaten adını ‘kuvantum’dan alan şarlatanlık. Bu şarlatanlar bir ara televizyonlara falan çıkıp müthiş ‘bilimsel’ saçmalıklar anlatıp duruyorlardı.
Hadi onlar açık açık şarlatan, peki ya kuvantumun bazı bulgularını alıp buradan hareketle neredeyse dini sonuçlara varanlar, fiziki gerçekliğin aslında hiç olmadığını söyleyenler ne olacak?..."
*
Yazının % 95'i kuantum fiziği ve kapsamına giren konular ile ilgili.
Yukarıda okuduğunuz cümleleri ise yazısının kenarında, köşesinde kalmış ama...
Bence önemli.
*
Öneriyorum, yazısını okuyun. Ben okudum ama...
Yukarıdaki cümlesini bir kaç defa okudum!
Bakalım siz...

Yazının linki:
İsmet Berkan: Bir söz verdim Schöredinger’in kedisinin kutusuna düştüm

Selam ve sevgilerimle
Ferid Hakkı